Het mr. Visserhuis schakelde dit jaar Pre-Lite in om restaurant, koffiehoek, receptie en het lunchgebied voor personeel van nieuwe armaturen te voorzien. ‘’De verlichting was nogal sfeerloos en lampen gingen kapot. Het werd steeds donkerder aan tafel’’, vertelt Guus Brinkel, manager Facilitair & ICT bij het mr. Visserhuis. Niet handig voor bijvoorbeeld de borduurclub of een lezing. De lampen die zij 10 jaar eerder selecteerden waren eerste generatie LED en ‘’nogal exotisch, want niet meer te krijgen.’’
De opdracht was helder: maak het gezelliger voor bewoners en medewerkers. Brinkel deed navraag in zijn netwerk aan retailondernemers. In winkels is sfeer immers minstens zo belangrijk. Pre-Lite werd hem aangeraden met lovende woorden waardoor hij niet verder zocht. Hebben ze de verwachtingen waargemaakt? ‘’Zeker. Bewoners zijn heel blij met het resultaat, net als onze collega’s’’.
De klik met Aad Koudijs hielp: ‘’Die was er meteen’’. Net als zijn probleemoplossende manier van werken. Toen het plafond ‘open ging’ bleek dat er een leiding in de weg zat. Aad regelde daarop een vervangend armatuur dat wel paste. Dat hij daarna bleef zitten met spullen die hij al had besteld, typeert de manier van werken van Pre-Lite: 1 aanspreekpunt leidt tot een beter eindresultaat.
Bijzonder aan deze samenwerking was ook dat Pre-Lite het plafond vernieuwde en een groepenindeling maakte voor de verlichting. Op die manier kan het mr. Visserhuis de ruimtes nu gebruiken voor verschillende activiteiten.
En de bewoners dan, hoe was de impact voor hen? ‘’Die hebben we minimaal gehouden’’, aldus Brinker. Daar zat wel even een hobbeltje in het traject, dat Pre-Lite volgens hem goed heeft glad gestreken. ‘’Wij waren op basis van de intake uitgegaan van 2 dagen werk, en het restaurant 2 dagen sluiten kan nog wel. Maar niet langer, dan zitten bewoners alleen maar op hun kamer.’’ Pre-Lite ging met Brinker om tafel en bedacht een nieuw draaiboek. Daarmee kwam alles keurig op zijn pootjes terecht en kon het leven voor bewoners zoveel mogelijk doorgaan.
Een week na oplevering kwam Aad kijken op locatie. Om te kijken hoe de armaturen erbij hingen, en ook om te evalueren. ‘’Dat toont betrokkenheid vind ik, en maakt dat we een volgende klus weer aan hen zouden gunnen: ze hebben hart voor de zaak.’’